בשעה שעולם המלונאות והתיירות שרוי במשבר, שני יזמים ישראלים רכשו מגרש ועליו בניין ישן במרכז יפו על מנת להרוס את המבנה ולהקים במקומו מלון בוטיק יוקרתי, בהשקעה של כ-16מיליון שקל. במלון, בשטח בנוי של כ-2,000 מ"ר, שיבנה בשדרות ירושלים ביפו, בסמוך למתחם תיאטרון נוגה ולא רחוק מאיצטדיון בלומפילד, יהיו בשלב זה 48 חדרי מלון, ספא, חדר כושר, גלריה לאומנות, מסעדה וחנויות למסחר עבור התיירים. תכנון המלון הופקד בידי משרד אדריכלים: אלישע רובין.

היזמים הם איש העסקים חסאן ג'ברין ,יזם נדל"ן, קבלן בנין המתמחה בשימור מבנים ושותפו חמודי אלשיח, איש עסקים שמרכז פעילותו באירופה, בתחום בתי גידול לסוסי מירוץ מהטובים בעולם. בימים הקרובים הן יבקשו מעיריית ת"א-מיפו  להגדיל את התב"ע בקומה נוספת ובסך הכל יכלול המבנה 5 קומות, כדי שניתן יהיה להרחיב את המלון ל- 60 חדרים. מרבית החדרים יהיו בגודל של כ- 20 מ"ר והסוויטות בשטח של 25 מ"ר.

חסאן ג'אברין אמר כי "המלון ממוקם בלב האזור ההומה של יפו בנקודה אסטרטגית שיש בה פוטנציאל תיירותי גדול, תוך שימור סביבתי ויצירת מלון יוקרתי לאנשי עסקים. על זה אפשר לומר 'אין כמו יפו בימים ובלילות'. לדבריו, הוא אינו מודאג מהמשבר בענף המלונאות: "נכון שכרגע המצב קשה ואין מדיניות ברורה מה יהיה הפיצוי שהממשלה תיתן, אבל אנחנו מאמינים שהתיירות מחו"ל ותיירות הפנים תחזור ובגדול ואנחנו נערכים לכך".

חסאן ג'אברין (צילום: אלבום פרטי)
חסאן ג'אברין (צילום: אלבום פרטי)

עבודות הריסת המבנה הקיים על המגרש יתחילו החודש ותחילת הבנייה צפויה בחודש ספטמבר השנה, כאשר צפי הבנייה הוא כ-20 חודשים.

היזמים מתכננים לפתוח במלון במלון גלריה שתציג ממיטב היצירות של אמנים תושבי יפו ויצירות של תושבי המקום יוצבו גם בחדרים. "אנחנו רואים חשיבות רבה בשילוב האמנות המקומית במלון המפואר שלנו" מציין ג'אברין.

לשני היזמים יש כבר שני בתי מלון בחיפה, האחד מלון "סי פלזה" בשכונת בת גלים, שבו כיום 40 חדרים שבמקומם יקום פרויקט חדש ובו 120 חדרי מלון, ברכה, ספא מסעדה וחדר כושר בהשקעה של כ-30 מיליון שקל. המלון השני, בן 13 חדרים, שוכן במבנה בן  כ-130 שנה במושבה הגרמנית בחיפה, עבר שיפוץ יסודי ויפתח את שעריו עוד השנה. בעתיד הקרוב יבנה אגף חדש עם 65 חדרי מלון, דירות למגורים, מסעדה וגלריה לאמנות. ההשקעה הכללית בפרויקט כ-40 מיליון שקל. ליזמים תוכניות נוספות לרכישה ובנייה של בתי מלון נוספים בתל אביב ובחיפה.