רשת המלונות "קלאב הוטל", שפעלה נמרצות על מנת שניתן יהיה לקיים הופעות באיים הירוקים פנתה היום (שני) במכתב דחוף לשר הבריאות יולי אדלשטיין לאור הפרסומים על כוונת הממשלה להתיר לקיים הופעות "במתחם הופעות" ייעודי באילת.

במכתב שנשלח על ידי עורך הדין אוריאל פרינץ ממשרד ש.הורוביץ ושות' נכתב, כי "לפני תקופת הסגר התקיימו הופעות במתחם המופעים של קלאב הוטל באוויר הפתוח וזאת, תוך הקפדה על הנחיות התו הסגול ותוך שלא נרשמה הדבקה אחת כתוצאה מהקורונה מההופעות שהתקיימו".

עוד צוין, כי "המצב במתקני האירוח עדיף מבחינה בריאותית על המצב בעיר עצמה, בין היתר, משום שכל אורחי מתקני האירוח נבדקו ונמצאו שליליים לקורונה וזאת לעומת כלל תושבי העיר אילת, לכן, כל החלטה לאפשר קיום הופעות ברחבי העיר חייבת לכלול גם את מתחמי הארועים במלונות להופעות תחת כיפת השמיים, וזאת על מנת למנוע הפליה וגם אינה נכונה מבחינה בריאותית".

"איסור על קיום אירועים יפגע קשות גם באמנים, גם באנשי הבמה וגם באורחים. כל זאת, כאשר אין לכך הצדקה בריאותית כאשר מדובר בהופעות באוויר הפתוח במלונות שכל האורחים בהם נבדקו ונמצאו שליליים לקורונה", הדגישו בקלאב הוטל.

עוד נכתב, כי "כלל לא ברור שנדרשת החלטת ממשלה ותיקון התקנות על מנת להתיר קיום מופעים באילת, לנוכח העובדה שפרשנות סבירה היא שמופעי התרבות הם אטרקציה תיירותית. ככל שאכן נדרשת החלטת ממשלה ותיקון של התקנות, הרי שאם הממשלה תתיר קיום הופעות בעיר אילת עצמה, ברור שיהיה עליה להתיר קיום הופעות במתקני האירוח בעיר באותם תנאים".

"מבחינת חוקית ועל פני הדברים, לא ניתן גם לקיים 'פיילוט' שבמסגרתו יותר קיום הופעות רק במקום מסוים, שלא על בסיס שוויוני", סיכמה קלאב הוטל את פנייתה והוסיפה: "גם ביצוע פיילוט כפוף להוראות הדין ולחובה לקביעת קריטריונים שוויוניים. הנכם מתבקשים לפעול באופן שוויוני ולקבוע קריטריונים ברורים שיאפשרו הופעות גם במלונות עצמם".

בקלאב הוטל ציינו כי עשרות האומנים ומאות אנשי הצוות מחכים לאישור המדינה לחזרה לפעילות, והיא ערוכה להפעיל את ההופעות באופן מידי לטובת ענף התרבות ולרווחת אורחי המלון.

קלאב הוטל ערכה לפני הסגר שורה ארוכה של הופעות במתחם האירועים שבו הושקעו סכומי עתק באוויר הפתוח, בקפסולות ותוך הקפדה על כללי התו הסגול, מבלי שנרשמה בהן הדבקה. לתקופה הקרובה מתוכננת שורה ארוכה של הופעות, וכבר נקבע לוח מופעים של אומנים מובילים.

הזמר עידן רייכל אמור להופיע ב-29 בחודש ולאחר מכן יהיו לו שש הופעות בדצמבר וינואר. לפרויקט של רביבו ולמיכל הקטנה נקבעו בנפרד שלוש הופעות ואף נסגרו הופעות עם יהורם גאון, אברהם טל, ליאור נרקיס, קובי אפללו, מיקי גבריאלוב ועוד. 

יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)
יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)

כמו כן, בחג החנוכה ייערך במלון מדי ערב מייצג הדלקת נרות עם מיטב האומנים במסגרת התוכנית "באנו חושך לגרש", בהשתתפות להקת טררם שיארחו כל יום את האומנים מיכל אמדורסקי, טל מוסרי, אסף אשתר, וכן את שרי ועוזי פוקס, אורנה דץ, להקת היווניה, שימי תבורי ושרון חזיז.