ראיון מיוחד: "אני באמת לא מבין את השיקולים הרפואיים שמביאים להחלטות על סגירת חלק מהרשתות בזמן שפותחים אחרות. מבחינתי, אם סוגרים חנויות ברחוב או עסק קטן, המדינה חייבת לנהוג בצורה אחידה ובכל מקרה לפצות אותם ולעזור להם. זה לא צריך להתנהל בצורה הזו". כך אומר ל"מעריב" רמי לוי, בעל רשת הקמעונאות שיווק השקמה.

"הרשת שלנו עבדה כרגיל במהלך כל משבר הקורונה", מספר לוי. "אנחנו עסק חיוני, ומפעילים את הסניפים גם בשעת חירום ובלי שום קשר למגיפה. המשבר לא פגע בנו כלכלית, ואנחנו האחרונים שיכולים להתלונן".

רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רמי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"נערכנו בצורה אחרת להפעלת המערכת, השקענו יותר בנושאים הקשורים לבריאות", הוא מוסיף. "המשבר הוציא אותנו משגרת העבודה הרגילה. לא קל לעבוד בצורה כל כך חריגה. אחת ההשפעות העיקריות היו על הפעילות באונליין, שם גדלו המכירות פי שניים".

על השפעת המשבר על פעילות הרשת אומר לוי: "לאנשים יש הרבה פחות כסף, והם רוצים לקנות בזול. הם באים לרמי לוי בגלל המחיר הנמוך. בתחילת משבר הקורונה קנו בלי חשבון, אבל אחרי שראו ששילמו ביוקר, הגיעו אלינו, כי המחירים שלי יותר זולים".

תור לרמי לוי (צילום: אבשלום ששוני)
תור לרמי לוי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד מוסיף לוי: "אני חברה ציבורית ולא יכול לדבר ספציפית על התוצאות, אבל אני יכול לרמוז שהמכירות ימשיכו לעלות כמו ברבעונים האחרונים. לא נאכזב את המשקיעים ואין לי טענות".

השבוע נסגר תיק החקירה נגד חברת רמי לוי תקשורת. על כך מגיב איש העסקים לראשונה ואומר: "עשו לנו בשנים האחרונות הרבה צרות. סגרו את התיק כי לא היה להם שום דבר. החשדות נופחו פי אלף ממה שהיה בפועל. תמיד חיפשו רק אותי, אבל ברוך השם זה נגמר".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"