בכנסת הוקמה היום (רביעי) השדולה לעידוד תוצרת הארץ בכנסת. בהשקת השדולה שהתקיימה הבוקר במעמד יו"ר הכנסת, יריב לוין, הח״כים אסנת מארק, רם בן ברק, עודד פורר ויצחק פינדרוס. שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ שיחד עם רה"מ נתניהו עושים כל מאמץ לשכנע את שר האוצר לתמוך בהצעת המחליטים להעדפת רכש כחול לבן שתעלה לאישור הממשלה בקרוב, הגיע אף הוא בכדי לתמוך בתוצרת המקומית.

"עם כניסתי לתפקיד לפני חצי שנה בדיוק, אמרתי שאנו חייבים להגדיל את הביקוש למוצרים ישראליים ולתעשייה מקומית", אמר פרץ. "התעשייה הישראלית נקראה לדגל והתייצבה לרשות מדינת ישראל במהלך גל הקורונה וסיפקה צרכים בסיסיים וחיוניים, מזון, ציוד רפואי, מוצרי היגיינה ועוד ואף הסבה קווי ייצור לייצור מוצרים חדשים בהתאם לדרישות. בכך אפשרה התעשייה עצמאות והפחיתה את  תלות של המדינה באספקת מוצרים חיוניים. עכשיו, אנו חייבים לעמוד לצידה ולעזור לתעשייה הישראלית"

השר פרץ הוסיף: "בימים אלה משרד הכלכלה יחד עם משרד רה"מ מקדמים החלטת ממשלה שתעודד רכישה מגופים ממשלתיים וציבוריים של תוצרת מקומית. המשבר הכלכלי בעיצומו ועסקים מקומיים רבים, בעיקר קטנים ובינוניים נלחמים כיום על קיומם והישרדותם. במצב הנוכחי של אמצעים מגבילים מתמשכים על המשק, קיים סיכון מוגבר לפשיטות רגל. לכן חשוב עכשיו, לתמוך בעסקים ובתעשייה המקומית על מנת לאפשר להם לצלוח את התקופה המאתגרת. עידוד רכש מקומי הינו רלוונטי בכל עת, אולם, בעת הזו, ראוי להגבירו משמעותית על מנת להבטיח המשך קיומם של העסקים ושמירת מקומות העבודה. אנו במשרד הכלכלה והתעשייה נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו להעדפת רכש תוצרת מקומית- כחול לבן".