למרות הקורונה והמשבר הכלכלי שהביאה עמה, חודש הקניות שייפתח מחר צפוי להיות חגיגה לקונים אונליין, בעיקר בתקופה שבה הקניונים והמרכזים המסחריים הגדולים עדיין סגורים. ארבעה משיאי הקניות של החודש הם שופינג IL, יום הקניות הישראלי שיחול מחר ומחרתיים, 11.11־10; יום הרווקים הסיני שיחול מחרתיים, 11.11; בלאק פריידיי שיחול ב־27.11; וסייבר מאנדיי, שיחול ב־30.11, והמבצעים שלו טרם פורסמו. 

בדואר ישראל מדברים על צפי של כ־15 מיליון חבילות שיוזמנו בחגי הקניות הקרובים. מדובר בגידול קל של 3.5% בכמות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. “אי־הוודאות העסקית והכלכלית בעקבות הקורונה השפיעו משמעותית על הצריכה הכוללת במשק, לרבות על ההזמנות באתרי הסחר”, אמר גלעד תירוש, סמנכ”ל הסחר והשליחים בדואר ישראל. “בחודשים מרץ עד יוני חלה ירידה של כ־15% בהזמנות מול תקופה קודמת, אך אנו רואים התאוששות קלה בחודשים האחרונים, כאשר שיא הקניות עדיין לפנינו. הציבור בישראל התרגל לקנות אונליין בחודשים האחרונים ולהזמין משלוחים עד הבית, וזו הזדמנות גם לאתרים הישראליים וגם לאתרים הבינלאומיים לפנות ליותר קהלים ולהגדיל את המכירות בתקופה מורכבת זו”. 

בקבוצת USHOPS, המתמחה ביבוא אישי מארצות הברית ומחזיקה בחברת השילוח USHOPS ובאתר הקניות BuyAmerica, מדווחים כי מתחילת הקורונה חל גידול של 200% בקניות של לקוחות החברה. “בתקופת הקורונה אנשים מעבירים את רוב שעות היום בבית ועושים את הקניות אונליין”, אומר המנכ”ל ירון בן אלי. “בנוסף, רואים קהל חדש שעד תקופת הסגר לא רכש באונליין וסיגל לעצמו הרגלי קנייה חדשים”. לדבריו, הגידול בקניות צפוי להיות משמעותי יותר ככל שנתקרב למבצעי סוף השנה, והאתרים האמריקאיים ימכרו בסיילים עודפי סחורה בהנחות ענק כדי לחסל את המלאים של 2020. 

אנה פלקין, ראש חטיבת פעילות עסקית של eBay ישראל והשווקים המתפתחים, אומרת שהשנה החולפת התאפיינה בשינויים בדפוסי הקנייה של הישראלים. לדבריה, באמצע־סוף הרבעון השני, כשאנשים קצת נרגעו מבהלת קניית מוצרי החיטוי והמסיכות, הם עברו לדפוס קניות שונה, שנועד להנעים את המרחב הביתי.

“ב־eBay אנחנו קוראים לזה ‘קטגוריית הבידוד’”, מספרת פלקין. “אנשים מצאו את עצמם יושבים זמן רב בבית והרגישו צורך להעסיק את עצמם ולשמור על שגרה. לכן חלק מהקניות היו מוצרים לעיצוב הבית, משחקים שניתן לשחק עם כל המשפחה, מוצרי כושר ביתי, ואפילו מוצרי טיפוח כמו לקים וצבע לשיער”. לדבריה, הקטגוריות הכי צומחות בקניות של ישראלים הן חלקי חילוף לרכב, שעלו ב־226%, אביזרים וציוד למשרד, שעלו ב־65%, מוצרי היגיינה וניקיון, שעלו ב־24%, ומוצרי גינון, שעלו ב־20%.

גם רשתות האופנה והספורט מדווחות על עלייה משמעותית בקניות אונליין בעקבות הקורונה. באדידס, למשל, דיווחו על זינוק ברכישת ציוד ובגדי ספורט: משקולות, ציוד לאימון ביתי וביגוד ונעלי ספורט. בין היתר, אדידס דיווחה על עלייה של כ־240% ברכישת ביגוד ונעלי ספורט באתר הסחר שלה בישראל מאז תחילת הסגר השני. 

מבצעי שופינג IL - יום הקניות הישראלי // 11.11־10

L’OCCITANE מציעה 30% הנחה על 15 צמדים ממגוון מוצרי המותג ו־20% הנחה על כל המוצרים באתר החברה. 

מבצע שופינג בל'אוקסיטן (צילום: לאוקסיטן חו''ל)
מבצע שופינג בל'אוקסיטן (צילום: לאוקסיטן חו''ל)

אתר הביוטי GUILTY יציע עד 50% הנחה על אלפי מוצרי קוסמטיקה, טיפוח, איפור, שיער ובישום. בנוסף, בכל רכישה ב־180 שקלים ומעלה ניתנת מתנה לבחירה.

אתר GUILTY סבון גבות מור ממן ב117 שקלים במקום 138 שקלים  (צילום: קית גלסמן)
אתר GUILTY סבון גבות מור ממן ב117 שקלים במקום 138 שקלים (צילום: קית גלסמן)

באתר dyson.co.il מוצעת הנחה של 300 שקלים על מבחר דגמים של שואבי אבק Dyson. משלוח חינם. שנתיים אחריות כולל על הסוללה ושירות בבית הלקוח.

שואב אבק דייסון (צילום: יח''צ)
שואב אבק דייסון (צילום: יח''צ)

באתר נספרסו תוכלו לרכוש את מכונת הקפה Vertuo + מקציף אירוצ'ינו 3 + חמישה שרוולי קפה + זוג כוסות מאג ב־890 שקלים, במקום ב־1,590 שקלים.

חגיגות נובמבר נספרסו (צילום: יח''צ נספרסו)
חגיגות נובמבר נספרסו (צילום: יח''צ נספרסו)

40% הנחה על קולקציית החורף באתר של כיתן.

כיתן , דגם סוזן זוגי ב359.90 שקלים במקום 599 (צילום: יח''צ)
כיתן , דגם סוזן זוגי ב359.90 שקלים במקום 599 (צילום: יח''צ)

שש חבילות חיתולים ב־149 שקלים וארגז מגבונים ב־69.90 שקלים באתר בייביסיטר.

חיתולי בייביסיטר  (צילום: יח''צ)
חיתולי בייביסיטר (צילום: יח''צ)

כל מוצרי האיפור והטיפוח של לוריאל פריז יימכרו ב־35% הנחה באתרים גילטי, סופר־פארם ובי.

MEN EXPERT סדרת מוצרי טיפוח לוריאל men (צילום: יח''צ חו''ל)
MEN EXPERT סדרת מוצרי טיפוח לוריאל men (צילום: יח''צ חו''ל)

עד 70% הנחה על מגוון משחקים, מארזי יצירה ומוצרי פופ לילדים באתר הבית של חברת פלפוט. 

מבצעי שופינג IL באתר פלפוט (צילום: צילום מסך)
מבצעי שופינג IL באתר פלפוט (צילום: צילום מסך)

מבצעי יום הרווקים הסיני // 11.11

בעלי אקספרס מציעים שלל הנחות ומבצעים, למשל מדחום אלקטרוני יעלה 8.99 דולר במקום 49.94 דולר; סמארטפון מדגם POCO X3 NFC Global Version Snapdragon 732G Xiaomi יימכר ב־21% הנחה ויעלה כ־209 דולר.

מד חום עליאקספרס  (צילום: צילום מסך)
מד חום עליאקספרס (צילום: צילום מסך)

באתר האופנה SHEIN מציעים שלל קופונים: ממשלוח חינם בהזמנה מעל 100 שקלים, דרך אפשרות לצבור נקודות של עד 100 דולר לקניות באתר, ועד 50% הנחה על פריטים נבחרים.

אתר SHEIN (צילום: צילום מסך)
אתר SHEIN (צילום: צילום מסך)

האתר gearbest יציע לרוכשים אפשרות לזכות בקופונים של 30 דולר והנחות של 50% על מוצרים נבחרים. כמו כן, הוא יערוך תחרויות שבהן ניתן יהיה לזכות במכשיר סלולרי. מי שירכוש דרך האתר בפייפאל, יוכל ליהנות מהנחה של שלושה דולרים על קנייה מעל 50 דולר. בין המבצעים: שואב אבק רובוטי 360 S7 Laser Navigation יימכר ב־305 דולר במקום בכ־605 דולר.

שואב אבק רובוטי gearbest באתר   (צילום: יח''צ)
שואב אבק רובוטי gearbest באתר (צילום: יח''צ)

באתר הסיני tomtop תוכלו להשתתף בהגרלות של קופונים שייתנו הנחות של עד 50%. בין המבצעים: אוזניות אלחוטיות של Lenovo XT90 TWS Earbuds Bluetooth בכ־14 דולר במקום ב־37 דולר.

אוזניות לנובו (צילום: יח''צ)
אוזניות לנובו (צילום: יח''צ)

האתר הסיני banggood מציע קופונים של עד 20 דולר לרוכשים חדשים והזדמנות לזכות בשובר לקניות באתר בסכום של עד 999 דולר. כמו כן, יוצעו הנחות של עד 60% על מוצרי חשמל וגאדג'טים.

אתר banggood (צילום: צילום מסך)
אתר banggood (צילום: צילום מסך)

האתר iherb, שבו ניתן למצוא מוצרי טיפוח, תוספי מזון ועוד, יציע 11% הנחה על כל האתר עם קוד הקופון SINGLES11. באתר shopee.com יגרילו משלוחים חינם, ויוצעו מבצעים של 50% הנחה על מגוון מוצרים.

אתר Iherb (צילום: צילום מסך)
אתר Iherb (צילום: צילום מסך)

מבצעי בלאק פריידיי // 27.11

ענקית הקניות אמזון תציע כבר בשבוע שלפני 27.11 דילים שיתחלפו מדי שעה, בהם New Apple iPad inch 10.2 Wi־Fi 32GB בצבע אפור שיימכר ב־299 דולר במקום ב־329 דולר.

אייפד באתר אמזון (צילום: צילום מסך)
אייפד באתר אמזון (צילום: צילום מסך)

עד 70% הנחה על מגוון פריטים נבחרים באתר אדידס.

אדידס ZX מחיר 549.9 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)
אדידס ZX מחיר 549.9 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)

מותג הטקסטיל Bamboo&co יציע מבצע גורף על כל האתר, למשל סט מצעים זוגי ב־449 שקלים במקום ב־599 שקלים.

קולקציית כלי המיטה הזוגיים מבמבוק bamboo&co  (צילום: יח''צ)
קולקציית כלי המיטה הזוגיים מבמבוק bamboo&co (צילום: יח''צ)

בכל רכישה של מחליק השיער Dyson Corrale תקבלו במתנה אביזרים משלימים: מברשת פן עגולה ומסרק רחב שיניים מעוצבים. מחיר: 2,190 שקלים, באתר המותג.

Corrale with Accessories (Q4 Gifting 2020  (צילום: יח''צ)
Corrale with Accessories (Q4 Gifting 2020 (צילום: יח''צ)

מותג התחתונים האוסטרלי “מודי בודי" מציע 15% הנחה על כל האתר בקנייה בסך 500 שקלים ומעלה, ובנוסף משלוח חינם בקניית שני זוגות תחתונים ומעלה. תוקף המבצע: 27.11 עד 29.11. להזמין באתר המותג.

מודי בודי ישראל (צילום: יח''צ)
מודי בודי ישראל (צילום: יח''צ)

אופני איזון של “לשבור את הקרח" ב־287 שקלים במקום ב־319 שקלים באתר הקניות של עזריאלי. 

אופני איזון פרוזן 287 שקלים (צילום: יח''צ)
אופני איזון פרוזן 287 שקלים (צילום: יח''צ)

תנור בנוי של ליין Simplicity, מבית מותג מוצרי החשמל גורניה, יימכר ב־2,190 שקלים במקום ב־4,900 שקלים. 

תנור בנוי Simplicity (צילום: יח''צ)
תנור בנוי Simplicity (צילום: יח''צ)