מאז חתימת הסכם השלום עם האמירויות, לישראלים רבים חלום משותף: לעלות על טיסה שתנחת בשדה התעופה הבינלאומי של דובאי, לביקור באחד המקומות המרשימים והיוקרתיים על כדור הארץ. 

המומחים של ספיריט הפקות עולם, כבר ביקרו במיטב המלונות, החופים, המסעדות והאטרקציות שדובאי מציעה - וחזרו אלינו עם כמה טיפים והמלצות ששוות זהב >>

מתי הכי מומלץ לטוס לדובאי?
אסור לשכוח שדובאי למעשה שוכנת בלב מדבר, ולכן יש לה עונה אחת: העונה החמה והיבשה. 

התקופה הטובה ביותר לטיול לדובאי היא בין נובמבר למרץ, בה הטמפרטורות לא גבוהות במיוחד אך עדיין מאפשרות חופשה אקזוטית ושחייה במפרץ הפרסי. שאר חודשי השנה גם כן מאפשרים טיול מדהים אך הטמפרטורות יהיו גבוהות יותר וכך גם אחוזי הלחות. חודשים אלו הינם שיא העונה של דובאי בהם השמיים כחולים ומי הים פשוט חלומיים. 

גם בחודשים ״הקרים״ ביותר הסיכוי לגשם הוא נמוך מאוד, עד כדי כך שבדובאי מייצרים גשם מלאכותי. 

כשאתם בוחרים תאריך לטיול לדובאי, כדאי להתייחס גם לחגים ומועדים בינלאומיים ולנסות להימנע מהגעה בזמנים בהם מרבית המקומות סגורים. כמו כן, השנה החדשה הוא זמן קסום לבקר בדובאי שכן תוכלו להינות ממגוון מופעי אור וזיקוקים מרהיבים.

אטרקציות בדובאי שאסור לפספס

דובאי (צילום: pexels)
דובאי (צילום: pexels)

האטרקציות בדובאי הן חלומיות, מיוחדות וחד-פעמיות מה שהופך את הטיול לדובאי לבלתי נשכח. מה מחכה לכם שם? הנה רק טעימה קטנה קטנה מהאטרקציות הייחודיות של דובאי:

טיול יוקרתי במדבר 
זהו ללא ספק אחת האטרקציות המרגשות ביותר בדובאי ואחד הטיולים המומלצים ביותר של ספיריט. כשעה נסיעה ממרכז העיר התוססת עד שתגיעו אל דיונות אינסופיות מהפנטות משם תצאו אל טיול ג׳יפים מדהים עם נהגים מיומנים. בדרך לקאמפ יוקרתי באמצע המדבר בו תוכלו לצפות בשקיעה וליהנות ארוחת ערב, תוכלו גם לפגוש בראמים, גמלים ועוד מגוון חיות יפהפיות. 

ארוחת ערב בעננים 
מה דעתכם על ארוחת ערב בגורד השחקים הגבוה ביותר בעולם? המסעדה היוקרתית שנמצאת בקומות העליונות של גורד השחקים בורג' ח'אליפה תאפשר לכם להנות מארוחת ערב חלומית תוך שאתם נהנים מנוף חד פעמי. 

אין סוף אקסטרים
אם אתם אוהבים אקסטרים, דובאי זה לגמרי המקום בשבילכם. נהיגה ברכב פורמולה 1 במסלול מרוצים, צניחה חופשית מאחד המבנים הגבוהים בעיר, אומגה, שלל פעילויות ספורט ימי וטיסה במסוק פרטי אלו רק חלק מהאופציות.

טיול אדריכלי 
כשמביטים בגורדי השחקים המרהיבים ובשלל המבנים האייקונים של דובאי, נראה שהכל אפשרי. ביום טיול עם נהג פרטי ומדריך תוכלו לראות את המבנים שאסור לפספס ולשמוע הכל על האדריכלות פורצת הדרך של דובאי.

איך מומלץ להתנייד בדובאי?
יש כמה דרכים להתניידות בדובאי. תוכלו להשכיר רכבי יוקרה ולנהוג לצד הנופים המרהיבים, לשכור נהגים פרטיים או כמובן להתנייד באמצעות מוניות; רוב המוניות מופעלות על ידי הממשלה, וכן יש מספר חברות פרטיות. בדובאי תמצאו גם מוניות "ורודות" מוניות עם גג ורוד בהן נוהגות רק נשים.

רגע לפני שאתם טסים לדובאי…

דובאי (צילום: Mandarin Oriental Jumeira)
דובאי (צילום: Mandarin Oriental Jumeira)

נופש בדובאי הוא ללא ספק חלום, אך חשוב לשים לב לנורמות ולכללים של המקום. דובאי היא לא המקום לחצות גבולות ולהתפרע, וחשוב לכבד את חוקי המקום.

  • אלכוהול בפומבי - מותר לשתות אלכוהול בדובאי, אבל רק במקומות מיועדים לכך - כמו מסעדות או ברים. אל תשתו ברחובות, ואל תסתובבו שיכורים - זה אסור בחוק. 
  • הימנעו מגילויי חיבה בפומבי - בדובאי הבעות חיבה פומביות - כמו החזקת ידיים, נשיקות ואפילו חיבוקים - נחשבים לא מקובלים חברתית.
  • אל תצלמו זרים ללא רשות - הימנעו מלצלם בעלי תפקידים או אזרחים ללא קבלת רשות. האנשים בדובאי צנועים והפרטיות חשובה להם.

חלק בלתי נפרד מהחוויה בטיול לדובאי הינו היוקרה והפאר, ולכן אל תתפשרו על ריזורט מפנק, מסעדות חד פעמיות או אטרקציות ייחודיות.

כמו כן, בדובאי השפע הוא אינסופי ויש ניואנסים רבים שאינם מוכרים עוד לקהל הישראלי, במיוחד עכשיו בימי הקורונה. לכן, מומלץ לתכנן את החופשה עם מומחים שמכירים היטב את המקום ויוכלו להיות שם עבורכם לכל דבר שתצטרכו.