השנה 1999, השעה 23:59, רגע לפני הקפיצה לשנות ה־2000. המונים חיכו לרגע שיציין את תחילתו של מילניום חדש. חלק בתקווה, אחרים בחרדה מפני סוף העולם... והנה חלפו להם 20 שנים. 20 שנים של מהפך בתקשורת, הייטק וטכנולוגיה, פוליטיקה ותרבות ובעיקר מהפך באופי הדור שנולד אל האלף החדש. בני דור ה־Y־Z החלו להשתלט על העניינים וגרמו לסביבה להתאים את עצמה אליהם, כשהם מותירים חותם של שינוי גם על אופנת העסקים.
 
אם יצא לכם להסתובב לאחרונה במתחמי עסקים בארץ ובעולם, תוכלו למצוא לצד לובשי חולצות מכופתרות וענבי עניבות, גם צעירים בג'ינס וטי־שירט, לפעמים אפילו במכנסיים קצרים, שלבושם משלב לא מעט סגנונות: מכנסיים רחבים סטייל שנות ה־80 או סקיני ג'ינס ללא קרעים, שתואמים לצו האופנה, עם חולצת טישרט ממותגת או בצבעים פחות רשמיים, עם נעלי ואנס או אולסטאר שמיוחסות לדור הצעיר - ו... בום פתאום הם תוקעים מעל עניבה. גם נשים צעירות לבושות לעתים בשמלות משולבות עם סניקרס שלא משדרות אלגנטיות־יתר. במילים אחרות: לצעוד היום אל תוך מתחם עסקים, זה קצת כמו להיכנס לסניף ענק של פול אנד בר.
RESERVED - בלייזר 179.90 ש"ח. צילום: אסף לוי
RESERVED - בלייזר 179.90 ש"ח. צילום: אסף לוי
האיש שהיה לאייקון, מארק צוקרברג, מהפכן ומיליארדר, ממשיך ללבוש ג'ינס וטישרט שחורה או אפורה. כך גם מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין.
ילדי המילניום שהשתלבו בעולם הטכנולוגי־יזמי, מציגים סדר עדיפויות שבראשו למידה, התפתחות אישית וכמובן כסף. האופנה, לכאורה, אינה מדברת אליהם: הם הרי מצליחים גם בטי־שירט מהוהה... רק השנים מלמדות אותם שחלק מהסוד להתפתחות לתפקיד החלומי הבא, המבוסס, הבוגר והנוח יותר הוא... להתלבש כמו התפקיד הבא שלך! 
 
כשמעביד פוטנציאלי מחפש מפתח צעיר ומוכשר, הוא עשוי לבחור במועמד שהגיע לריאיון העבודה על סקייטבורד, אבל כשהוא מחפש סמנכ"ל עם רכב מפואר, חשבון הוצאות ומשכורת שמאפשרת חיי רווחה גם למי שהוא כבר הורה לילדים, הוא יבחר בעובד שנראה מטופח יותר. זה עד כדי כך פשוט. 
 
אם החלטתם להמשיך בקוד הלבוש החדשני, מומלץ לשמור על כללי סטיילינג בסיסיים: מכנסיים חלקים, ללא קרעים וללא ציורים, להם אפשר להוסיף חגורה מרשימה שתיתן טאץ' מדויק. השתדלו להימנע ממכנסיים מעל הברך וכן מכתפיים או גב חשופים. זכרו שתמיד ניתן לשלב חולצה מכופתרת קלילה יותר מבד פשתן או שיפון, עם כפתורים וכיסים מיוחדים ושרוולים מקופלים שחושפים צמידים עדינים ושעון התואמים ללוק. אם בא לכם להתפזר ולבטא את עצמכם, ניתן לשלב חולצה מכופתרת מתחת לסריג חלק. לוק כזה ישדר איפוק ושיק עדין בו זמנית...
 
Tanniag@maariv.co.il