בעולם הלבוש העסקי יש כמה חוקים. אחד הבולטים הוא חוק ה־13, מה זה אומר? מקסימום של 13 פריטי לבוש ואקססוריז בו זמנית (ביגוד, תכשיטים, נעליים, תיקים, משקפי שמש ועוד). המטרה היא לא להעמיס על המראה באובר התגנדרות, אך בה בעת כן לקשט את עצמך בדרך הנכונה ביותר, כשהאביזרים המלווים הם בעיקר שלושה: משקפיים, תיק ושעון.
 
אחד מסמלי הסטטוס המובהקים ביותר הוא שעון איכותי. השעון הפך לסמל מעמד כלכלי וחברתי, אפילו לאחר שסיים את תפקידו המקורי - להציג את השעה. בפגישה בין אנשי עסקים, בעיקר בין גברים, קורה לעתים שהשעון הוא שקובע מי האלפא בחדר, כשלפחות במקרה הזה, הגודל כן קובע. מסתבר שיש מנגנון אוטומטי בתת־מודע של כולנו שישר גורם לנו להסתכל על פרק כף היד של מי שנמצא מולנו, להתרשם ולהתנהג בהתאם.
 
בתחילת המאה ה־20 מרבית השעונים היו שעוני כיס, בהם השתמשו ג'נטלמנים. חלפו שנים רבות עד ששעון היד הפך לפריט נפוץ (אחרי מלחמת העולם הראשונה). המאה ה־21 מציעה אולי קאמבק לשעון היד שקצת הלך לאיבוד בעידן הטלפונים הניידים: כשעון "חכם" שאולי עוד יחליף את הטלפונים, שכזכור איימו לייתר אותו...
 
שעוני יד - החוקים:
הקוטר הוא קריטריון חשוב בבחירת שעון. שעון בעל קוטר קטן יהיה יותר פרקטי, סולידי ומתאים לשימוש יומיומי, בעוד ששעון בעל קוטר גדול ייצור לוק יוקרתי, מרשים וחגיגי, אם כי גדול מדי, ועלול להיראות ראוותני.
 
הרצועה היא זו שבאה במגע עם העור למשך שעות רבות. הרצועות מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: עור ומתכת. המתכתיות, לרוב, יבלטו יותר וישדרו כוח. מה גם שבשעון איכותי הן יישמרו לשנים ארוכות מבלי להחליד. לעומת זאת, רצועת העור הקלאסית, שמשדרת המון יוקרה ואלגנטיות, חשופה יותר לפגעי מזג האוויר הלח בישראל ותישחק בעקבות הזעה.
 
היתרון בשעונים אנלוגיים הוא גם המבחר האינסופי בצבעים, בצורות ובגדלים, אך לא פחות מכך - הלוק הקלאסי והאותנטי יותר, בניגוד לדיגיטלי. את הדיגיטלי, בדרך כלל, ניתן להשיג בקשת רחבה ונוחה יותר של מחירים. האנלוגי, לעומת זאת, נשמר לרוב בשעוני היוקרה.
אז בפעם הבאה, לפני שתרכשו שעון חדש, חשבו מה המסר שאתם רוצים להעביר ומה הרושם שאתם רוצים לשדר? וזכרו: שעון יד הוא כבר מזמן הרבה יותר משעון. הוא סמל סטטוס.