"יצרני הרכב כבר החלו במשימת העצמת חוויית הנהיגה, בעיקר במכוניות היוקרה, אבל התופעה מחלחלת מהר מאוד גם לשאר השוק. מושבים שמחממים, מאווררים או מעסים את הנהג והנוסעים ואפילו ריחות מותאמים אישית, והמגמה רק מתגברת", מסבירה מנכ"לית Harman ישראל מיכל גבע.

גבע מציינת כי אותן חברות מיישמות בשנים האחרונות טכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את החוויה לנהג ולנוסעים. אחת מהן היא שילוב "נופי צליל" טבעיים כמו מפל מים או גשם חורפי. 

לדברי גבע, מחקר חדש שערכה חברת האנליטיקה OnePoll בשיתוף חברת Harman בחן כיצד כוחה של מוזיקה מסייע לאנשים להתגבר על מצבי לחץ. המחקר גילה כי שמונה מכל עשרה משיבים הצהירו שהם לא יכולים לחיות בעולם ללא מוזיקה. 

מיכל גבע (צילום: סיון פרג')
מיכל גבע (צילום: סיון פרג')

"רוב הנשאלים דיווחו כי הם חושבים שמוזיקה היא חלק בלתי־נפרד מחוויית הטיול בדרכים וציינו מפורשות כי האזנה למוזיקה משפיעה לטובה על מצב הרוח שלהם וקובעת את הצלחתו של הטיול כולו. כיוון החשיבה הזה הוא שהוביל לא מעט חברות, בהן גם Harman, לחבור ליצרני הרכב הגדולים כדי להביא את כוחה של המוזיקה לדרכים ולייצר דרכים חדשות שיאפשרו לא רק ליהנות מהמוזיקה, אלא להתחבר לחוויית השהייה בחלל המכונית כולה", היא מדגישה.

גבע מוסיפה כי הטרנד החדש שצפוי לתפוס מקום נכבד בכלי הרכב בתקופה הקרובה הוא ה־NatureScapes, פתרון שאמור להכניס שלל "נופי צליל" טבעיים לתא הנוסעים של הרכב. 

"מאחורי הטכנולוגיה עומדת התפיסה החדשה של מכונית כספקית חוויות", אומרת גבע, "והיא עוסקת ברצון להכניס לחלל המכונית את הקולות ואת המקצבים המרגיעים של הטבע. במסגרת זאת ולטובת המחויבות למקסם את 'החוויות לקילומטר', פותחה הטכנולוגיה שכבר זמינה עבור יצרני הרכב ומטרתה היא לשחזר צליל היקפי אותנטי במיוחד. התוצאה: ייצור נופי צלילים מדהימים שיכולים להפוך אפילו את הדרך המונוטונית ביותר למסלול טבעי וצבעוני".

הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה הדוק עם ה־National Park Foundation האמריקאית, ואיסוף דגימות הקולות נעשה באתרים כמו מפלי היוסמיטי, ה־Mammoth Dome בקנטאקי וה־Dry Tortuga בפלורידה. 

"טכנולוגיות חכמות נוספות ששולבו יפחיתו רעשי רקע, ומערכות הבידור באוטו יפחיתו את עוצמתן בעצמן כשאנשים יתחילו לשוחח", היא מספרת. "ההתמקדות הגוברת של התעשייה בחוויית השוהים בתוך המכונית זוכה בימים אלה לאהדה רבה בקרב יצרני הרכב. השילוב של צלילי הטבע עם המוזיקה האישית, שיוצרת יותר מעורבות בסביבה. לנהג יש אף אפשרות להוסיף ולחוות יעדים נוספים חדשים, שאותם אפשר לרכוש בעדכונים אלחוטיים (OTA - טכנולוגיה שפותחה ב־Harman ישראל) שיכולים להתאים למצבי רוח ולסיטואציות שונות".