שילוב מוסיקה בתקופת גדילת הילדים ובכלל, תורמת לפיתוח האינטליגנציה, ליכולתנו בפיתוח קשרים, וברבדים נוספים רבים וזה הנושא שבו נעסוק בדקות הקרובות שאתם כאן. מאיה בר שלום, מומחית למוסיקה בגיל הרך ויוצרת, התארחה באולפני אסקימוTV שבתל אביב בראיון מוזיקלי שיגרום לכם להתנועע מצד לצד.

מאיה באה אלינו לאולפנים כדי לספר ולהסביר את החשיבות והיכולת של שימוש במוזיקה לגידול הילדים, ואנחנו מודים שהשתכנענו. המוזיקה, מספרת מאיה, היא חוויה שלמה וכל אדם מתחבר למוזיקה שונה, במקצב שונה, באותנטיות שונה מהמקום שלו. כמו כן, לסוגי מוזיקה שונים ישנן השפעות שונות, הן על מצב הרוח שלנו והן על הפיזיות.

כשמדברים על תינוקות, ואפילו על עוברים, הם אוהבים ונהנים ממוזיקה או ממקצב שנעים להם ובשנה הראשונה לחיי התינוק ניתן לתקשר עמו באמצעות המוזיקה. כיצד נתקשר עם תינוק על ידי מוזיקה? ננסה לזכך את המוזיקה לכדי שירה בקול אחד, אולי אפילו נוסיף כלי נגינה אחד לתהליך, ותוך כדי השמעת המלודיה ניגע בתינוק ונקשר לו את המגע הפיזי למוסיקה שהוא שומע - זוהי 'האזנה פעילה'. על ידי כך, אנו מעודדים את היכולת ה'סנסו מוטורית' של הקטן.

בגילאים מאוחרים יותר, הילד כבר יכול להבין את ההבדלים והשינויים במוזיקה שהוא מאזין לה לדוגמא, כאשר היא עדינה ורכה, ניתן ללטף את הילד לעומת כשהמוזיקה הופכת שובבה וקופצנית, ניתן יהיה לדגדג אותו. כך ניתן להמחיש פיזית את המוזיקה לילד והוא יכול להבין, להבחין ולעבד אותה טוב יותר. עוד דבר חשוב יהיה לא להתמקד עם הילד בכלי נגינה אחד או בקטעי מוזיקה ספציפיים, גם אם הילד ממש אוהב אותם. מאד מומלץ לנסות ולחשוף אותו לכמה שיותר כלי נגינה וסגנונות שרק ניתן, אפילו לסגנונות שפחות מוכרים לו, מהעולם.

טיפ אחרון ממאיה בר שלום המוכשרת, הוא להפעיל את הילד תוך כדי השמעת המוזיקה ולתת לו תפקיד חשוב ומלא אחריות והוא למלא את ההפסקות בניגון על ידי קריאת "היי!" נלהבת. על ידי כך המבוגר מפקס את הילד ומאפשר לו להתרכז על מנת לא לפספס את התזמון והילד הופך לחלק בלתי נפרד מהמוסיקה שהוא מאזין לה.

לעוד פרטים או פגישה עם מאיה בר שלום הקליקו www.maya-shiru.com/#!contact/ctzx

חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימו
TV. התכנים שלנו – הידע שלכם!