בארץ יש ארבע מאות וחמישים אלף עסקים קטנים, בינוניים וזעירים, שמהווים 99 אחוז מהעסקים בארץ. 4 אחוז בלבד מנוהלים על ידי נשים, לעומת 29 אחוז בארצות הברית. במסגרת התכנית "יזמות נשית" עם חניתה שושן, מומחית לאומנות ההשפעה בערוץ העסקים אסקימו TV, יצאנו לסטודיו אורנה ומינה של אורנה בר ומינה חיימוביץ – מעצבות טקסטיל ואופנה לבית, שחשקו להעביר את הידע שלהן ועם הרבה אומץ ותושייה, הקימו את בית הספר הראשון מסוגו בארץ, ללימודי עיצוב טקסטיל ואופנה לבית.

אורנה ומינה, אתן שותפות הרבה שנים, מה המשמעות של להיות שותפות ובעלות עסק?

"קודם כל יש מישהו לחלוק אתו", משיבה מינה, "יש הפריה כשאנשים חושבים יחד."                         

"למעשה זאת עבודה מתוך מקום של ערכים משותפים", מוסיפה אורנה, "מתוך תכנון לטווח רחוק. שתינו נשים שונות, אשר מפרות אחת את השנייה. השונות שלנו יוצרת בסופו של דבר את השלם."

במשך השנים אתן מפעילות סטודיו משגשג ומצליח, מתאימות ומייצרות וילונות ומוצרי טקסטיל נוספים בתחום הלבשת הבית. מה גורם לכם לקום ולעשות מעשה ולפתוח בית ספר ללימודי עיצוב טקסטיל לבית?

"אנחנו תמיד מקשיבות לרחשי הלב." מצהירה בגאווה מינה, "הגיעו אלינו מהשטח, בעיקר במהלך ההרצאות שלנו, דרישות מאנשי מקצוע, שביקשו לדעת ולהכיר קצת יותר את נושא הטקסטיל. הם לא נחשפו מספיק ולא הכירו מספיק את האופציות הקיימות, אין להם את כל המידע, אבל יש המון עניין ורצון אמיתי לדעת. זאת הסיבה שהחלטנו לפתוח את בית הספר.

בנוסף, כיום מקצועות התפירה ועיצוב טקסטיל לבית הולך ונכחד, זה מקצוע שעובר מאם לבת ומאב לבן, לא קיימים מקומות שמלמדים את המקצוע הזה בצורה מסודרת, כמעט אין תופרות שעוסקות בתחום וחבל. לכן הקמת בית הספר הייתה הצעד הבא והמתבקש עבורנו."

ובכל זאת אתן נשים, בעלות משפחה, מאיפה אוספים את האומץ והכוחות?

"מהעשייה, מהדיוק, מהיצירה ומההתפתחות", עונה אורנה, "כל אלה נותנים לנו את הכוח ללכת על המהלכים האסטרטגים ולקחת מחויבויות כלכליות למען קידום המהלכים האלו וגם נעזרנו בקרנות למימון עסקים של המדינה. ברור שלפעמים אנחנו עמוסות בעבודה ואין זמן לכל דבר. יחד עם זאת כשזה מגיע מהלב, מהנשמה, מהאהבה למקצוע ולעשייה - זה שווה את זה. לראות את הסטודנטים בקורסים שלנו סופגים את הידע החשוב הזה – זו פשוט תחושת סיפוק נפלאה שאין עליה."

למי זה מתאים? האם ניתן להתפרנס מזה?              

"קודם כל ללא ספק ניתן להתפרנס מזה, יש לנו בוגרים שכבר הצליחו להשתלב בשוק העבודה." משיבה מינה, "בית הספר מתאים לאנשי מקצוע מהתחום, אדריכלים ומעצבים, שרוצים להעמיק יותר את האפשרויות היצירתיות העומדות בפניהם וגם לאנשים שאומנות הטקסטיל מעניינת אותם ומעוניינים ללמוד ולפתח קריירה בתחום.

איפה ממוקם בית הספר?

באזור התעשייה בין המוסכים ברמת השרון, נמצא בית המלאכה שלנו, שם למעשה הכול קורה. שם אנחנו תופרות את הבדים ו"החליפות" עבור בתי הלקוחות ושם גם מתקיימים הקורסים של בית הספר.

לפרטים נוספים אודות בית הספר ללימודי עיצוב טקסטיל ואופנה לבית היכנסו ללינק:

http://ornamina.ravpage.co.il/school

חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימוTV . התכנים שלנו – הידע שלכם!